5 základních kroků, které potřebujete projít, než začnete prodávat

Všude, kam se podíváte, vidíte prodejní kampaně s milionovými obraty? A chcete spustit vlastní, jen nevíte jak? Chcete dosáhnout vysněné finanční svobody a marně koukáte, jak to ostatní dělají? Čas běží a čísla na účtu vypadají pořád stejně? Napsal jsem pro vás 5 základních kroků, které Vás dovedou k cíli.

Takže tady jsou. Každý z těchto kroků Vás posune blíž k vysněnému cíli. K cestě na pláž s plnou peněženkou a optimistickým výpisem z účtu 🙂

 

Co potřebujeme k vlastní úspěšné kampani?

1.

 Inspiraci, nápad, něco, co lidem skutečně pomůže

Každý z nás má něco, co ostatním může pomoct a co už dlouho hledají. Co to je? Zkušenosti. Každý z nás prožil něco, co právě teď prožívají ostatní. A co se jim moc nelíbí a hledají, jak to vyřešit. Jak jste situaci překonali právě Vy? Vzpomínáte? Určitě ano, když je to tak silný zážitek, že i ostatní chtějí z něho ven. Vzpoměňte si, který to byl. A co o něm můžete ostatním povědět.

2.

 Vytvořit produkt, kterým lidem předáte to, co jim pomůže

ebook640Když máte lidem co předat, je potřeba najít cestu. V jaké formě jim to sdělíte? Co třeba e-book (elektronická kniha)? Napsat e-book je vcelku snadné, když víte, jak na to. Moc poutavě o tom píše Stáňa Mrázková ve své knize Jak napsat eBook za 14 dnů. Nebo můžete nahrát nějaké audionahrávky, kde to hledajícím řeknete a nabídnete ke stažení v MP3. Případně natočit nějaká videa. Video se sleduje lépe. Návštěvníci udrží déle pozornost a mají s Vámi přímý vizuální kontakt. To podporuje Vaši autenticitu a důvěryhodnost, takže na Vás poznají, že to myslíte upřímně.

Pokud chcete tvořit videa, dnes jsem objevil v akci balík hudby pro videa v 96% slevou 🙂 Už ho mám doma. Pro videa, jako znělka nebo hudba na pozadí, se určitě hodí. A vyjde na necelé tři stovky. Berte dokud akce běží.

[countdown counter=d9be27298e]

Výborná záležitost je nabídnout nejdřív část svých zkušeností zdarma. Třeba výměnou za vyplnění emailové adresy. Dárky můžou přijít právě na tuto adresu, takže ji návštěvníci rádi vyplní. Obzvlášť když již na webu, ještě před zadáním emailové adresy, naleznou nějaké informace, které jim pomůžou. Pak mají větší motivaci Vám adresu sdělit a očekávají, že dostanou další informace, které jim pomůžou ještě víc.

3.

 Webové stránky, na kterých svůj produkt nabídnete

Když máte vytvořen produkt ve formátu, který můžete ostatním nabídnout, nejlepší je dát ho na vlastní webové stránky, odkud si ho návštěvníci můžou stáhnout. Pokud stránky nemáte, je spousta možností, kde je můžete vytvořit.

domain-wars-the-big-money-scramble-for-new-web-turf-0853334284

Základ je mít nějakou použitelnou doménu (webovou adresu). Třeba jako já mám jancejka.cz. Na té Vás a Váš produkt návštěvníci najdou. Bez domény by bylo potřeba, aby zadávali IP adresu, která vypadá nějak takhle – 88.103.136.41. To se pamatuje podstatně hůř, tak si nějakou pořiďte 🙂 Důležité je, aby vystihovala zaměření produktu a snadno si ji návštěvníci pamatovali.

Doménové jméno je potřeba propojit s webhostingem. Na českém trhu je několik webhostingových služeb zdarma, které většinou ke stránkám přidávají nějakou svou reklamu. Případně jsou jejich funkce nějak omezeny. K Vašemu účely by ale stačit mohly.

Nebo můžete využít placený webhosting, který už nabízí prostor pro vše, co je na stránkách potřeba zařídit. Já mám velmi oblíbenu firmu Wedos a jejich webhosting NoLimit. Vyjde Vás na 25 Kč bez DPH na měsíc. Pokud potřebujete vyšší výkon, nabízejí NoLimit Extra za 100 Kč na měsíc.

webhostingPokud chcete na stránkách sbírat kontakty, odesílat emaily a také prodávat svůj produkt, potřebujete pro to nějaký systém, který to umožňuje. V současné době hodně infopodnikatelů používá WordPress, což je systém správy obsahu (CMS), který umožňuje zadávání článků, vytváření stránek, nabídky (menu), obrázků, volby vzhledu a další základní záležitosti. K němu se dají formou doplňků přidat další funkce, jako třeba sběr kontaktů, zasílání emailů a prodej. Každopádně to jsou většinou funkce placené (pokud mají splňovat potřebné parametry) a často nekomunikují česky.

Další možností je využít, mezi infopodnikateli velmi rozšířených, modulů Firmy 2.0SmartEmailing (správa kontaktů a zasílání emailů), FAPI (prodej, platby a fakturace) a AffilBox (marketing pomocí partnerských kampaní).

Moduly Firmy 2.0 je možné přidat do již existující webové prezentace, takže jsou pro Vás vhodné, pokud své zaběhnuté stránky již máte a chcete jejich funkce rozšířit o nabídku infoproduktů.

Pokud stránky nemáte a chcete si je založit, podívejte se na můj produkt AmberNode, který spojuje všechny tyto funkce v jednom balíčku. Umožňuje Vám vytvořit funkční prezentaci, včetně sběru kontaktů, zasílání emailů a prodeje produktu do 5 minut a za podstatně nižší cenu, než kdybyste si pořizovali samostatné balíčky. A když se sami na těch 5 minut necítíte, rád Vám já a tým zákaznické podpory pomůžeme 🙂

4.

 Spustit startovací kampaň, která přivede zákazníky

Když máte hotovou webovou prezentaci a nastavené funkce pro komunikaci s návštěvníky (emailové šablony), zasílání dárků a prodej produktu, je potřeba hledající veřejnosti sdělit, že řešení jejich problému je na dosah myši 🙂

E-mailPokud máte vlastní databázi kontaktů, můžete jim rozeslat emaily s pozvánkou. Je potřeba, aby tato databáze korespondovala s Vašimi zájmy a zaměřením. Pokud si někde na netu koupíte balík emailových adres, můžete být nepříjemně překvapeni reakcemi adresátů a tím, že tudy to příliš nefunguje.

Další možností je propagace placenými reklamami (PPC kampaně) a na sociálních sítích (např. pomocí soutěží na Facebooku).

Před pár dny byl na internetu spuštěn kurz Elite Marketing, který ukazuje, na jakých principech fungují reklamní kampaně nových produktů při jejich uvedení na trh. Popisuje krok za krokem metody velkých hráčů, kteří mají obrat třeba několik milionů během jednoho týdne od spuštění prodeje. Jak reklamní kampaně vytvářejí, jakým způsobem s návštěvníky komunikují a jaký obsah a dárky jim zasílají. A to vše s minimálními náklady. Pro tuto fázi kurz Elite Marketing určitě doporučuju, podívejte se na něj.

5.

 Počítač, tablet nebo něco podobného na sledování narůstajících příjmů na účtu

Po spuštění stránek a nastartování kampaně je potřeba nastavit si upozornění na mobil o příchozích platbách do banky a pořádně oslavovat. Třeba na lehátku u moře na nějakém přenosném počítadle sledovat grafy s narůstajícím zůstatkem na účtu 🙂

increase-mobile-event-app-adoption-rates

Pokud máte k tématu nějaké otázky, ptejte se v komentářích pod článkem. Rád je s Vámi proberu.

Ať se Vám daří a těším se na setkání u moře
Jan Čejka

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *